onsdag 2 januari 2008

Sex månader!

Idag fyller min son sex månader. Nya framsteg kan också rapporteras, det största för dagen att han lärt sig spotta ut mat. Denna nya färdighet har han praktiserat flitigt med såväl potatispuré, välling och päronskrap. Jag klandrar honom i och för sig inte: potatispurén hade en konstig klistrig konsistens som den fick när jag mixade den, vällingen är verkligen inget att hurra för -osötad som den är- och päronet sågs väl snarast som en provokation av min hungrige son. Däremot har han inte lärt sig att han kan knipa ihop munnen för skeden - än. Men det kommer väl...

Vad gäller min andra "fussy baby" så har avhandlingsskrivandet gått ganska bra idag. Jag har varit riktigt inspirerad men också kunnat arbeta ostört ett par timmar då sonen sov. Och sedan, som grädde på moset (eller jag kanske skulle säga purén) så kom maken hem lite tidigare idag så jag har chansen att arbeta lite på kvällen också.

Inga kommentarer: