torsdag 3 januari 2008

Pricktest

Idag har jag varit och pricktestat mig. Det visade sig att jag var allergisk mot allting - utom Gråbo. Alltid något! Förra gången jag allergitestades var jag allergisk mot allting - utom Guldfisk. Jag vet inte om man verkligen kan vara allergisk mot Guldfisk, jag börjar mer och mer luta åt att det kanske var läkarens sätt att trösta mig eftersom jag inte var så gammal förra gången det begav sig. Så - i tjugo års tid har jag alltså trott att man kan vara allergisk mot Guldfisk och samtidigt vilat i förvissning om att jag inte var allergisk mot alla husdjur (om man nu kan kalla en fisk för ett husdjur). Upplysningen tjänade med andra ord sitt syfte!

Efter pricktestet tog jag tunnelbanan till Odenplan för att lämna lite kläder i storlek 44 (mycket liten bebis-storlek) till än väninna som ska bli mamma idag eller (om hon har otur) imorgon. När sonen föddes var han så liten att han nästan drunknade i nyföddstorlekskläder, så eftersom väninnans bebis föds några veckor för tidigt tänkte jag att hon skulle uppskatta en storlek mindre kläder.

Tunnelbaneresan gick bra och jag och sonen gav upphov till lika många intresserade blickar som alltid. Anledningen är att jag har sonen i bärsjal när jag åker tunnelbana - och som om detta inte vore nog så har sonen en fantastisk förmåga att välja ut någon som han sedan med ohöljt intresse stirrar på. På vägen hem valde han ut en tonårspojke som han sedan ägnade stor uppmärksamhet. Pojken, som visade sig inte tala någon svenska, svarade genom att kyssa honom på kinden.

Inga kommentarer: