torsdag 10 januari 2008

Mat i puréform

Min man tycker att jag borde skriva om hur det är att arbeta heltid samtidigt som man tar han om en intensiv bebis på heltid. -Kan du inte vrida bloggen mot det istället - småbarnsmammor som har fussy babies går det ju tretton på dussinet av, argumenterar han. Själv är jag bara orolig för att en sådan blogg inte skulle bli så rolig att läsa, utan mest deprimerande.

Idag har jag nämligen allvarligt funderat på att börja äta sonens barnmatspuréer. Nu är det inte så illa som det låter eftersom han ju äter samma mat som vi, något modifierad då den saknar salt och är mixad. Tyvärr har jag svårt för att hinna äta själv när han äter, och när sonen ätit färdigt vill han sova middag. När sonen sover jobbar jag och eftersom jag inte vill ta jobbtid till att äta blir det lite svårt att hinna. Detta skulle man kunna lösa genom att vi åt samma (osaltade och puréade) mat, har jag tänkt. En sked för mamma ... skulle då få en helt ny innebörd!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Hehe... annars kan du ju ha ett sugrör nedstoppat i din pyts och ta en slurk allteftersom...