söndag 6 januari 2008

427 sidor

Den här söndagen har jag ägnat en del av tiden åt min andra "fussy baby". Jag har skrivit så länge på min avhandling att det känns som att jag nästan alltid haft dåligt samvete för att den inte blir klar. Resultatet har förstås blivit en ganska omfångsrik historia, just nu omfattar den 427 sidor (och då skar jag ändå ner den med ett halft kapitel idag).
Vad mer kan man säga om den? Kanske att den innehåller 120 335 ord vilka fördelas på 628 409 tecken (747 328 tecken om man räknar med mellanrummen). Fast då har jag inte räknat med fotnoter eller slutkommentarer förstås. Behöver jag tillägga att det är en mycket exklusiv skara som läst den? En stackars övernitisk professor från en mindre högskola (slutseminarieopponenten), min man (fast han har nog inte läst hela riktigt) - och så jag själv då.

1 kommentar:

nilsmarie sa...

Hej! Nu hittade jag hit! Kram!