måndag 21 januari 2008

En hektisk helg

Den här helgen har varit hektisk, även om maken min i sin familjeblogg hävdar att jag fått "ägna mig åt mig själv". Sanningen är den att jag haft handledning och blivit grillad av två professorer om huruvida mina antaganden i analysdelen är korrekta. Man skulle ju kunna tro att jag varit på spa eller shoppat eller ätit middag eller något annat extravagant - men det har jag alltså inte. Jag har bara varit ifrån sonen för professorsgrillning sedan han föddes - inget annat, inte någon gång. Now we have established that fact!

På fredagen var det alltså grillning, vilket gick efter omständigheterna väl. För att fortsätta liknelsen var jag väl mör efteråt men inte (vid)bränd. På handledningen diskuterade vi om jag skulle vara "fältutvecklande" eller "ramutmanande" - nu räcker det alltså inte att skriva och berätta vad jag kommit fram till utan dessutom ska jag positionera mig inom fältet. Håhå-jaja.

Lördagen tillbringade vi hos Casimirs söta och snälla gudmor. Han tycker nästan lika mycket om henne som jag, vilket gjorde att vistelsen där gick bra - till en början i alla fall. Sedan tyckte han att det blev för mycket och satte igång att skrika ända tills jag låste in mig på toaletten med honom för att byta blöja. Så fort jag lagt ner honom på badrumsgolvet, och stängt dörren, var han dock strålande lycklig vilket fick mig att förstå att det inte var blöjan som det var fel på.

Inga kommentarer: