tisdag 15 januari 2008

Mosad banan

Igår gjorde sonen vad som såg ut som ett första krypförsök - och han tog sig också något lite framåt. Annars går den mesta tiden med honom just nu åt till att äta. Eftersom sonen har en glupande aptit har vi så smått börjat att öka antalet mål som han äter på dagarna.
I böckerna om barn står det att man gärna ska ge barnet smörgås till mellanmål på förmiddagen, men det har jag hittills avstått ifrån eftersom jag inte förstått hur det skulle kunna gå till då han fortfarande inte har en enda tand. Istället har jag hemfallit åt den gamla klassikern banan - och sonen, av Musikantamamman (www.musikanta.blogspot.com) döpt till Lillmirren, har kombinerat denna klassiska rätt med det nyskapande tillbehöret "lila servett". (Det tog mig lång tid att fundera vad det var han hade ätit när jag bytte blöja, kan jag lova).

Min andra fussy baby, avhandlingen, är lugn för närvarande. Igår (alldeles för sent) skickade jag nämligen iväg mitt andra analyskapitel (varför nöja sig met ett?) till handledarna.

7 kommentarer:

Musikanta sa...

Hur gör Bloggblad för att det bara ska gå och klicka på adressen eller helt enkelt "här inne" för att man ska kunna komma in på en annas block. Jag klickade på blogadressen men kom jag in på någon Musikanta heller. Jag ska till Bloggblad på torsdag så att hon får lära mig lite(t) finesser.

Musikanta sa...

inte en annas block utan en annans blogg!

Musikanta sa...

Man kanske måste klicka på rutan lägg till länk - vad tror du?

Bloggblad sa...

Ja, man klickar på den lilla jordgloben med en länk på, och sen fyller man bara i det man vill länka till. Lätt som en plätt. Sen får man räkna med att alla inte vet att man kan klicka på text som är ljusblå...

Mirren sa...

Jag försökte men lyckades inte få in någon länge. Ska försöka igen lite senare.

Ingen av er som vet hur man matar en tandlös med smörgås?

Översättarhelena sa...

Jag har för mig att man pillade sönder mackan i små smuliga bitar som man sen stoppade in i den tandlösa munnen.

Mirren sa...

Tack för tips Översättarhelena! Är lite rädd för att han ska sätta i halsen bara, det låter så ledsamt när han hostar och harklar sig - för att sedan illskrika och blänga på mig
Men, men - nästa vecka ska jag börja med frukost också - och mellanmål med små smörgåsbitar. Wish me luck!