onsdag 16 april 2008

Slut på pappaledigheten

Idag började maken arbeta igen - men skribordsarbete alltså. Han har annars haft så fullt upp den dryga månad som han varit hemma, så det känns nästan dumt att kalla det för föräldraledighet.

De två senaste dagarna har varit speciellt hektiska då vi hunnit med att skicka iväg mamma och pappa till Italien, åka till Linköping för handledning samt (i mitt fall) genomgå magnetröntgen.

Casimir har istället lärt sig att ställa sig upp själv, samt att han kan göra våldsamt motstånd vid blöjbyte. Sedan igår har han dessutom förstått att han kan kombinera de två och försöker således att ställa sig upp på skötbordet. Exit the nursing table.

Själv mår jag efter omständigheterna väl eftersom maken och jag bestämt att jag inte längre ska arbeta på dagarna (när Casimir sover) utan spara det till kvällen. Tanken är att det ska göra att jag inte känner mig så stressad på dagarna. Få se hur det känns ikväll dock...

Inga kommentarer: