tisdag 19 februari 2008

Ny tand

Igår upptäckte jag att Casimir har fått (början till) en ny tand. Den sitter precis bredvid Tand Nr. 1 och är precis lika vass som denna.

Vad gäller framsteg så är utvecklingstakten särskilt hög just nu. Det är speciellt tydligt för kroppskontrollen. Casimir kan inte riktigt krypa än (åtminstone inte i den traditionella betydelsen som implicerar att man ska ta sig framåt) men han kan hasa sig bakåt - och rulla åt sidorna. På detta sätt kan han ta sig dit han vill, om än på ett lite mer tidskrävande sätt. Oftast gör han det dock enkelt för sig och skriker på sakerna som han tappat bort eller vill ha.

Min andra bebis, avhandlingen, har dock inte gjort några framsteg. De senaste dagarna har jag nämligen ägnat åt att transkribera intervjuer. Dessa intervjuer gjorde jag redan 2006, men på något sätt trodde jag att jag inte skulle behöva använda dem. Men det är så sant som det är sagt (av Agatha Christie): "Gamla synder kastar långa skuggor".

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nu har jag läst ifatt - jättekul läsning!

Men nu blir det inte mer bloggläsning, jag hade precis glömt bort att det är körövning som vanligt när maken frågade om jag skulle ha bilen till kören...
suck. Jag som skulle ha slappat i soffan med stickning.

Mirren sa...

Vad trevligt att du är tillbaka Fru Bloggblad - bloggvärlden är inte densamma utan dig tycker jag.

Hoppas att körövningen gick bra och att ni haft en trevlig vecka!