fredag 15 februari 2008

Babblar

Det bästa Casimir vet just nu är Babblarna. Babblarna är egentligen figurer ur ett läromedel som någon kreativ person har utrustat med en musikvideo. I denna musikvideo hoppar, sjunger och dansar figurerna - något som älskas av alla de sju månader gamla bebisar som jag känner.
Själv har jag försökt att begränsa antalet gånger som Babblarvideon spelas per dag till två: när jag sätter tillbaka maten efter frukosten, respektive när jag lägger in en tvätt. En Babbelvideo räcker nämligen precis till att: springa upp på övervåningen, hämta tvätten där, springa ner igen och lägga till den som finns på bottenvåningen, fortsätta till källaren, präga in den samlade tvätten i tvättmaskinen, hälla i speciellt babyvänligt tvättmedel (sköljmedel försämrar enligt uppgift uppsugningsförmågan på tygblöjorna så det använder vi inte), starta maskinen och sedan springa tillbaka upp till bottenvåningen. Om jag är riktigt snabb får jag dessutom nöjet att höra den sista strofen: "Baba och Dada och Bibi och Didi, Bobo och Dodo är Babblarna".

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Jag har varit en svuren motståndare till bebisar och TV som du vet men sedan jag tillbringat några dagar tillsammans med er båda tar jag också tacksamt emot de ynka minuternas avkoppling från sysselsättningen att roa Casimir som Babblarna ger.

Mirren sa...

Jag vet inte om "avkoppling" är ordet jag tänker vad gäller Babblarna. I vilket fall som helst så älskar Casimir sin Babbelmusiksnutt - den som göra en hel film skulle antagligen bli rik!