måndag 3 mars 2008

Magsjuk

Jag har varit magsjuk - usch. Att ta hand om en bebis när man är sjuk ger liksom eländet en djupare dimension. Varje gång jag kräktes skrämde jag nämligen slag på Casimir, trots att hans pappa så gott han kunde försökte trösta med kramar och Babblar. Så hysterisk som han var igår och inatt har jag nog aldrig sett honom. Det är paradoxalt att en så liten bebis, som inte kan stå eller gå själv - ändå kan reagera så starkt på att något är fel. Tyvärr har han blivit nervös på kuppen, så varje gång jag hostar börjar han gråta och säga "-Ma, ma, ma, ma".

Nu sover han dock och jag försöker att fundera ut någon flytande föda som inte känns alltför motbjudande.

3 kommentarer:

nilsmarie sa...

Krya på dig Mirren! Inte roligt för vare sig barn eller vuxna med magsjuka. Kram från Marie!

Mirren sa...

Nilsmarie: Tack för omtanken. Nej, det är verkligen inte roligt att vara sjuk Hoppas nu bara att Casimir klarar sig. Hoppas allt är väl med er!

Bloggblad sa...

Hoppas du har blivit väl omhändertagen hos modern... gissar att det är därför hon inte har tid att blogga.... :)