fredag 15 mars 2013

Samtal vid nattning

Jag har samtalat med min dotter idag. Precis som jag brukar göra med pojkarna så frågade jag henne vad som var roligast idag och fick till min förvåning ett klart och tydligt svar:
-Äta ... glass... mmmmm
Uppmuntrad av detta frågade jag ifall det inte var roligt att åka vagnen också varvid Lissan svarade:
- Fort, fort ... opp, opp (möjligen "hopp")
Lite svårt hade jag att tolka det senaste uttalandet men så mycket förstår jag att hon gillade att äta glass och åka fort med vagnen.

Annars har hon varit väldigt arg idag. När hon inte förstod att den färska bandpastan verkligen var mat så ställde hon sig med tårarna sprutande ur ögonen svajandes ovanpå sin barnstol och vrååååålade. Därefter försökte hon kasta iväg allt hon kunde få tag på (inklusive bestick och tallrikar). Pojkarna satt mållösa och stirrade på sin rasande lillasyster.

Så ömsom upp och ömsom ner är vardagen med en liten 1,5-åring.

För den som vill bli lite nostalgisk så finns ett inlägg om Casimir i samma ålder att läsa här

1 kommentar:

Musikanta sa...

Fantastiskt att idag läsa inlägget om Casimirren...
Säger bara som jag sagt några gånger förut - att du orkade!
Kul att det går att diskutera med Lissan numera. Och tur att pojkarna har kommit över Lissanstadiet åtminstone när det gäller att kasta saker omkring sig.
M&P