söndag 14 juni 2009

Ett eget rum

Den sista tiden har både jag och maken ägnat mycket tid till att försöka få huset i ordning inför lillebrors ankomst. Eftersom Casimir kom nästan tre veckor för tidigt så känns det inte som så långt kvar - med bara en månad kvar till beräknad förlossning. Resultatet har förstås blivit det motsatta, halvfärdiga projekt och ett hus (och en trädgård) i kaos. Till exempel så finns det fortfarande bara uppsatta staketstolpar och tvärslåer i trädgården, men inga staketpinnar, vilket knappast håller någon två-åring på rätt sida av staketet.

Ett projekt som vi nästan är klara med är dock att skapa ett lekrum till pojkarna. Det rum som tidigare var mitt arbetsrum har nämligen genomgått en förvandling den senaste tiden.

Så här såg det ut tidigare...

Efter mycket slipning och spackel...

Lite målarfärg...

Å så det färdiga resultatet med en motivtapet föreställande Noaks u-båt!

Så här ser motivtapeten ut!

5 kommentarer:

nilsmarie sa...

ÅHHÅÅ vad snyggt!
Vill samtidigt ta tillfället i akt och önska er en trevlig och förhoppningsvis solig Midsomar!
Kram från Nilssons!

Musikanta sa...

Å, så fint det blev! Ska bli spännande att se rummet när jag kommer upp på onsdag! Förstår att Casimirren är överlycklig...
Många kramar!!!

Bloggblad sa...

Så mysigt! Och originellt med kristallkrona i lekrummet... :) (Jag känner en som har det i alla tak- inklusive hall och badrum!)

Mirren sa...

Fru Nilsson: Önskar er en väldigt trevlig Midsommar också. Har tänkt mycket på er, speciellt på P-A, nu när Piratpartiet firar sina triumfer :-). Ni vet att ni alltid är välkomna hit om ni har vägarna förbi! Skulle vara kul att se hur Samuel och Casimir kommer överens.

Musikanta: Casimirren ser mycket fram emot att träffa dig! Han frågar efter mormor nästan varje dag.

Blogglad: Vad roligt att du gillade rummet! Vi har också kristallkronor i badrummet och i hallen...

nilsmarie sa...

Tack! Jo PA är pirat, vad jag är låter jag vara osagt! Ja nästa gång vi far till Stockholm så ska vi prioritera er. Samuel gillar andra barn väldigt mycket så jag tror det skulle gå bra att träffas med dem! Vi har inget inplanerat just nu mer än Dalarna och vår stuga utanför Vilhelmina. Men vi fortsätter hålla kontakten med varandra. Ni är alltid välkomna hit till östersund.
Kram från oss!