onsdag 7 maj 2008

Vinka tillbaks

I måndags (den 5 maj) förvånade Casimir mig genom att vinka till grannfrun när jag, retoriskt som man ofta pratar med småbarn, sa: "-Kan du vinka till Veronica?". Jag blev så paff att jag bestämde mig för att hon nog hade vinkat först, trots allt. När jag kom hem upprepade jag dock frågan och än en gång så vinkade Casimir. Glädjestrålande ringde jag till maken (alias Papp-i-pappan) och berättade, vilket föranledde ytterligare en vinkning. När maken sedan kom hem så var det första han frågade förstås "-Kan du vinka till papp-i-pappan?" vartefter det lydiga barnet vinkade ännu en gång. Så i måndags, för första gången upplevde vi att Casimir gjorde som vi sa - istället för att vi gör som han säger, vilket är den vanliga ordningen. Låter lovande inför framtiden!

3 kommentarer:

nilsmarie sa...

Vilken kille som gör som ni säger :-)
Det lät också så roligt med hundpromenaden.
Hoppas allt är bra med er. Kram från Marie!

Mirren sa...

Gör som vi säger - jaja. Jag ska genast skriva ett inlägg om hur våra matstunder ser ut nuförtiden.
:-) Kram till dig och maken!

Bloggblad sa...

Njut för tusan! Det går fort över...