torsdag 23 februari 2012

IPadens lovsång


Pojkarna har fått varsin iPad att spela spel på. Själv har jag också blivit lite biten och har svårt att låta bli att ladda ner olika spel, speciellt när de är gratis. För att sprida spelen brukar tillverkarna nämligen låta användarna ladda ner dem gratis då och då, i förhoppningen att föräldrarna ska skriva en fördelaktig recension av spelet. Så jag har laddat ner och skrivit recensioner i en rasande takt den senaste veckan. Mitt eget favoritspel är ett monsterpussel. Mest av skälet att det är från fyra år, av testaren rekommenderar det från sju och att Caspar (2,5 år) klarar av det.

Caspars insekt 

Caspar är över huvud taget mer intresserad av spelen än Casimir och har hittat flera favoriter. Ibland spelar han Toca Doctor och drar ut stickor, tar sprutor och mosar bakterier. Annars målar han olika geometriska former gröna varvid de därefter med några tryck förvandlas till olika insekter. Casimir målar randiga och olikfärgade insekter medan Caspar bara målar gröna. Eftersom man när man är färdig med insekten kan spara bilden är hårddisken alldeles igensatt av olika sorters gröna insekter. 

Casimirs insekt


Allra mest tycker han dock om att ordna födelsedagskalas och te-bjudning. Där serverar han sina olika gäster te och kakor och njuter allra mest av diskningen efteråt. Både lik sin mamma och sin pappa med andra ord.

1 kommentar:

Musikanta sa...

Helt underbart. Kan knappt bärga mig innan jag får komma upp och titta på alla mosade bakterier...
M&P