torsdag 6 oktober 2011

Clarissas tremånaderskontroll

Nu är klockan tio på kvällen och jag börjar hämta mig från dagens chockartade händelse. Vid tremånadersvaccinationen uppdagades det nämligen att vår lilla gumma i princip inte ökat i vikt på en månads tid.

Lilla gumman gungar 1 oktober 2011

Väldigt oroliga och ledsna blev stora C och jag förstås och har precis som sköterskan svårt att förstå vad detta kan bero på. Jo det förstås, lilla gumman är ju väldigt trött och sällan hungrig. När hon vaknar så skriker hon ju oftast, och det blir man ju inte tjock av. Störd av pojkarna blir hon ju också och antagligen har hon krympt både magsäck och tillgång till mjölk den sista månaden.

Så nu så ska jag försöka väcka henne och amma varannan timma (främst under dagtid tack och lov). Om två veckor ska vi tillbaka och kontrollera att hon börjat öka i vikt igen.

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Bra att ni fick reda på det så tidigt, i alla fall. Hoppas att allting går bra, även om det innebär massor av mer jobb för dig.
M&P

Mirren sa...

Ja, det hoppas jag verkligen. Försöker trösta mig med att en av mina vänner har en son som stod still fem månader i vikt. Dessutom gick han ner i vikt i perioder. Han påminner en del om Clarissa på så sätt att han skrek mycket och kräktes. Förutom reflux var han allergisk mot komjölkprotein vilket gjorde att min väninna fick låta bli alla mjölkprodukter under ett års tid... Hoppas det inte blir så för oss. M&P