måndag 22 februari 2010

Telefonsamtal

Idag har Casimir hållit en "riktig" konversation i telefon för första gången. Med "riktig" menar jag att han började med att hälsa för att sedan prata om dagens och gårdagens händelser, berätta om vädret och sedan säga adjö. Närmare bestämt lät det såhär, farmors kommentarer är inom parantes eftersom jag bara gissar vad hon sa.

-Hej
(-Hej Casimir, sa farmor)
-Ida gå Lola (jag har gått till Grodan idag)
(-Vad gjorde du igår då? Har du varit och träffat Mumintrollet?)
-Läskigt
(-Tyckte du att det var lite läskigt?)
-Ja
-Dä snö, hejdå


Idag sa han även sin första korrekta längre mening, som också passande nog hade med vädret att göra. -En röd traktor kör snö där , tror jag han sa

1 kommentar:

Musikanta sa...

Jag får ringa och prata med honom snart, blir så avundsjuk när jag hör det. Längtar efter er alla!
M&P