lördag 8 november 2008

Välling

Min son har blivit vällingberoende. Han som vägrade äta välling ända tills vi (ja, vi och vi - jag då) slutade amma har plötsligt blivit som förbytt. Nu går han istället ofta in i köket, drar ut lådan och pekar på den röda vällingburken. "-Vill du ha välling", brukar jag fråga då, bara för att få nöjet att höra honom säga "-ja" och se honom nicka med eftertryck. Idag ville han hjälpa mig ytterligare på traven genom att han först pekade på vällingburken, sedan visade sin pipmugg, därefter tog fram ett dl-mått som han gav mig för att kunna ta vatten med och slutligen hittade ett matskedsmått att ta vällingpulvret med. Ja se, så ska en slipsten dras!

5 kommentarer:

nilsmarie sa...

Idag har vi varit och köpt nappflaska. Som tur var såg PA att det fanns olika nappar beroende på vad de ska dricka för något, annars vet jag inte hur det hade gått! Jag hade nog bara köpt en extra pack utan att se efter om det var för välling eller bröstmjölk :-O
Äter lilla C samma mat som er nu?
Vad det ska bli intressant att få veta vad vår lille son äter för något!
Kram från Marie.

Mirren sa...

Roligt att handla till Samuel! Casimir använder inte flaska så ett tips är att köpa pipmugg också. (Undvik de som heter "no-spill" för de är svåra att dricka ur). Casimir äter samma mat som vi, men vi försöker oftast se till att han äter först. Många kramar

Musikanta sa...

En mycket beskäftig ung man! Och duktig, fast det får jag ju inte säga... Han vet verkligen vad han vill. Jag ser fram emot att träffa honom (och er också förstås) i morgon. Kram

Bloggblad sa...

Vad månde bliva av detta underbarn?

Mirren sa...

Bloggblad: Tekniker kanske? Eller grävmaskinist (med tanke på det störa intresset för närvarande). Kram!