torsdag 9 oktober 2008

Min andra fussy baby

Min andra fussy baby gör sig redo för att se dagens ljus. Om några veckor, närmare bestämt den 3 november, är det planerat att jag ska lämna avhandlingsmanuset till tryck. Om jag har tur hinner jag då disputera i december.

Trots detta hann jag med VIP-visning på Älvsjömässan igår. Jag och maken var ute på promenad (med en sovande Casimir i vagnen) när en av våra bästa vänner frågade om vi ville följa med på inredningsmässa. Eftersom maken hade ett lokalgruppsmöte på förskolan inplanerat och att det dessutom var familjens städdag på föräldrakooperativet så tackade vi först nej. Efter en stund kom vi dock på att maken kunde ta med sig Casimirren till förskolan och lägga honom att sova i vilrummet medan mötet och städningen pågick. Som ett resultat av detta så fick jag roa mig på kvällen utan man och barn, för första gången sedan Casimir föddes.

1 kommentar:

nilsmarie sa...

Hej! vad spännande att ditt avhandlingsmanus snart är klart! Och roligt att du fick tid för dig själv en stund. Önskar er en härlig helg!
Kram från Marie.