söndag 15 juni 2008

Gå själv

Idag släppte Casimir plötsligt sitt järngrepp om en av pappas händer och gick själv, med minsta möjliga stöd av den andra handen. Sedan upprepade han konststycket och gick enbart med stöd av mammas tröjärm. På detta sätt har vi gått fram och tillbaka på vår lilla backe utanför huset - och fram och tillbaka på ICA Kungens parkering. På ICA lyckades vi därefter slå rekord i storhandling - inte mindre än 2003 kr spenderades på mat. Maken räknade ut att ca 450 kr av dessa var ost i någon form (Prästost, Västerbottenost, Fetaost och Mozzarellaost).

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Tur att ni inte behöver inhandla någonting på Systembolaget. Du har ju bjudit på kalas på Midsommarafton så det var väl därför notan blev så hög.

Grattis Lillmirren till nya framsteget (eller stegen om man så vill).

Mirren sa...

Visst är det sant att vi ska ha kalas - och att det var därför storhandlingen blev så dyr kom jag först på efter att ha beklagat mig en lång stund för de gäster som vi bjudit. Inte så väldigt finkänsligt kanske...

Lillmirren går stadigare och stadigare, men släppa helt vill han inte göra.

Bloggblad sa...

Oj, plötsligt känns mina matutgifter ganska små... ska ni ha stort kalas?

Hehe... tand för tunga... Jag brukar börja mina kalas med att säga att det vore trevligt om vi kunde äta rester i flera dagar... :)

nilsmarie sa...

Oj vilka framsteg som sagt! Snart får ni springa efter honom! Det låter som om ni har en riktigt god fest! Jag älskar ost av alla slag!
Stor kram från Marie!